Sikkerhet og personvern

Hos Norconsult Digital tar vi vårt ansvar for å beskytte dine data på alvor. På disse sidene forklarer vi nærmere hvordan vi jobber og hva vi gjør for å holde informasjonen din trygg og løsningen tilgjengelig. Vi tror åpenhet bygger tillit.

Nedenfor og på sidene vi lenker til, finner du enkel informasjon om våre sikkerhetstiltak og personvernregler. Vårt mål er å kommunisere enkelt og tydelig, og dermed har vi forsøkt å unngå teknisk sjargong så mye som mulig.

Cybersikkerhet
Vi har implementert et omfattende sett med cybersikkerhetstiltak for å beskytte vår plattform og dine data. I tråd med modellen for delt ansvar, gir vi også deg (våre kunder) sikkerhetsfunksjonalitet for å beskytte og opprettholde sikkerheten til dine data, spesielt med hensyn til autentisering, autorisasjon og konfigurasjoner.

Personvern
Norconsult Digital opererer både som behandlingsansvarlig og databehandler når vi behandler personopplysninger i våre løsninger, avhengig av formålet med behandlingen. Nedenfor gir vi styrende dokumentasjon for begge disse rollene.

  • Norconsult Digital som behandlingsansvarlig
    Norconsult Digital er ansvarlig og behandlingsansvarlig for all behandling av personopplysninger som er nødvendig for å få plattformen og applikasjonene til å fungere som tiltenkt. Vennligst se vår personvernerklæring for mer informasjon om når, hvordan og hvorfor vi behandler personopplysninger.
     
  • Norconsult Digital som databehandler
    Våre kunder og brukere kan gi ytterligere personopplysninger som ikke er nødvendige for Norconsult Digital for å levere tjenestene, men som kan være nødvendige for våre kunder for å kunne utføre jobben sin. I denne sammenhengen opptrer Norconsult Digital som databehandler på vegne av kunden som behandlingsansvarlig. Vennligst se vår standard databehandleravtale (DPA) for mer informasjon om denne typen behandling.

 

Hvordan vi jobber med sikkerhet

Hva du som kunde kan gjøre for bedre sikkerhet